Komunikacja

Mikro chwile i ich wpływ ma marketing

Gdzie uzyskamy szybką odpowiedź na nurtujące nas pytanie? Gdzie sprawdzimy najbliższą restaurację i jej menu? Oczywiście w telefonie komórkowym, który stał się nieodzownym partnerem naszego codziennego życia. W każdej, nagłej potrzebie smartfon jest niezastąpionym wręcz narzędziem pozyskiwania informacji.

W skutek zaawansowanych badań użytkowników telefonów komórkowych zidentyfikowano tzw. „mikro chwile” w której powstaje nagła potrzeba wykorzystania jego potencjału. Marketerzy upatrują w tych „momentach” idealnej okazji na promocję własnej marki.

Podstawowa kwestią stała się więc identyfikacja „mikro momentów”, ocena zaangażowania odbiorcy i plan w jaki sposób trafić do niego z odpowiednim przekazem.

Badacze Google wyróżnili cztery podstawowe rodzaje mikro momentów:

I-want-to-know,

I-want-to-go,

I-want-to-do

I-want-to-buy[1]

Podążając dalej za ekspertami:

Moment „chcę to wiedzieć” – 66% użytkowników smartfonów sprawdza na telefonie informacje związane z reklamą, którą zobaczyli w telewizji.

Moment „chcę tam pójść” – 82% użytkowników smartfonów korzysta z wyszukiwarki, aby odnaleźć lokalny biznes.

Moment „chcę to zrobić” – ponad 100 milionów godzin użytkownicy YouTube’a spędzili na oglądaniu filmów z cyklu „how to” (dane z okresu styczeń – maj 2015).

Moment „chcę to kupić” – 82% użytkowników smartfonów podczas wizyty w sklepie sprawdza na telefonie produkt, który chce kupić[2].

Obecność w tych momentach pozwala na budowaniem świadomości marki i jej rozpoznawalności. Badania wykazały, że możesz zwiększyć ją aż o 46%.

Według badań przeprowadzonych przez firmę Asurion, Amerykanie sprawdzają swój telefon komórkowy średnio raz na 12 minut a łącznie zerkają na niego statystycznie 80 razy dziennie. Te statystyki dotyczą także „mikro momentów”. Warto być obecnym na wyświetlaczu telefonu i pozycjonować tak swoją markę. Każdy kontakt z użytkownikiem to potencjał na budowanie pogłębionej relacji.

Więcej o potencjale jaki daje posiadanie własnej sieci komórkowej: www.nextmobile.pl

[1] https://think.storage.googleapis.com/docs/4-new-moments-every-marketer-should-know.pdf

[2] https://blog.goldensubmarine.com/mikromomenty-w-marketingu/

Next Mobile
Posts created 32

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *