Biznes Technologia

Nowe Technologie w służbie Employer Brandingu

Sztuczna inteligencja

To prawdziwa rewolucja technologiczna, która także w Polsce cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Śmiało można uznać, że chatboty – bo o nich mowa – na dłużej zagoszczą w świecie marketingu i zrewolucjonizują podejście marketerów do komunikacji z klientem.

Największe światowe brandy mają za sobą pierwsze testy z wykorzystaniem chatbotów i  wyniki uznano za bardzo obiecujące. Na samym Facebooku funkcjonuje już ponad 100 000 botów, a ich liczba rośnie lawinowo[1].

Narzędzie to jest przyszłością, szczególnie gdy mówimy o młodszej grupie odbiorców, a więc przede wszystkim milenialsach. Według badań ponad 60% z nich miało kontakt z chatbotami, a 71% chętnie przetestowałoby je w przypadku popularnych wśród własnej grupy wiekowej marek.

Także w Polsce funkcjonują firmy, w  których chatboty z powodzeniem już dzisiaj dbają o obsługę klienta. Wykorzystuje je m.in. firma Żywiec czy Onet, która dzięki ich pomocy obsługuje min. konkursy.

Zastosowanie sztucznej inteligencji w przypadku działań Empleyer Brandingowych wydaje się być naturalną ścieżką rozwoju. Osoby poszukujące pracy chcą mieć intuicyjną i bezproblemową obsługę, zarówno przy przeszukiwaniu ofert pracy jak i  przeszukiwaniu informacji dotyczących firmy. Pojawiają się więc pierwsze wdrążenia osobistych  asystentów kariery, którzy  automatycznie odpowiadają na pytania szukających pracy na każdym etapie procesu rekrutacji.

Własna sieć komórkowa

48% Polaków korzysta z telefonów komórkowych ponad dwie godziny dziennie. [2]

W czasach „ mobile first”, nie można nie wykorzystywać potencjału smartfonów znajdujących się w rękach przyszłych i obecnych pracowników.

Firmy coraz częściej decydują się na wdrożenie wewnątrz bądź na zewnątrz swojej organizacji, własnej spersonalizowanej sieci komórkowej. Wbrew pozorom koszty takiej operacji są obecnie niewielkie porównując z ofertami jakie jeszcze niedawno dostępne były obecnych na rynku operatorów.

Własna sieć komórkowa pozwala na stały i nieograniczony kontakt z pracownikami. Jest doskonałym rozwiązaniem dla podróżujących po całym kraju przedstawicieli handlowych czy dla osób zatrudnionych w rozbudowanych organizacjach, z którymi trudno o stały kontakt jedynie za pomocą skrzynki mailowej.

Nazwana zgodnie z życzeniem klienta sieć komórkowa umożliwia nie tylko wysyłanie dedykowanych wiadomości SMS do każdego użytkownika, ale również pozwala firmie na wyróżnienie się spośród konkurencji w czasach coraz większej ilości oferowanych pracownikom benefitów.

Za granicą usługa jest już dobrze znana. W Polsce dostępna jest jedynie przez firmę Next Mobile (www.NextMobile.pl), która oferuje gotowe rozwiązania, pomagające firmą wdrożyć własną sieć komórkową i jest to prostsze niż mogłoby się wydawać.

[1] https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2018/06/04/using-facebook-messenger-and-chatbots-to-grow-your-audience/

[2] Za raportem  „ Polska jest mobi” https://mobirank.pl/2018/04/24/zobacz-najnowsze-dane-z-raportu-polska-jest-mobi-2018/

 

Next Mobile
Posts created 32

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *