Konsumenci spędzają więcej czasu na korzystaniu z aplikacji mobilnych, niż przy komputerach stacjonarnych, a reklama cyfrowa stała się głównym źródłem dochodu wielu firm.
Jaka jest przyszłość mobilności? W którą stronę zmierza marketing i jak dostosowuje się do dynamicznych zmian na rynku reklamowym?
Dwóch znanych liderów branży postanowiło podzielić się swoimi opiniami na ten temat.
„CO I KIEDY?”
„Firmy muszą dostosowywać swoje środki przekazu do sposobów, w jaki ludzie komunikują się między sobą. Marki budują relacje z dużą liczbą konsumentów. Muszą znaleźć nowe sposoby wykorzystania tych kontaktów, które zwiększą przychody przy jednoczesnym zwiększeniu wartości dla klientów” – mówi Chris Cunningham – szef działu telefonii komórkowej w firmie ironSource, która zarządza kapitałem w wysokości 100 milionów dolarów. „Chcemy, aby odbiorca otrzymywał spersonalizowane dane powiązane z jego aktywnością, bo kreatywne wiadomości podane w odpowiednim kontekście mają największą szansę dotarcia do niego”.
DZIAŁANIA GLOBALNE I SZYBKIE TEMPO
” To, co kiedyś działo się w skali rocznej, dzisiaj jest oceniane w okresie miesiąca” – zauważa Monty Munford, który jest konsultantem w Paramount Entertainment i Liverpool FC w zakresie strategii mobilnej i społecznej, a także pisarzem technicznym w Forbes, The Economist, Mashable i The Telegraph.
Nie można nie zauważyć tutaj dynamiki TikTok, który jak niegdyś SnapChat, stał się najczęściej pobieraną aplikacją na świecie. „To tempo będzie towarzyszyć nam każdego dnia, bijąc nowe rekordy”.
Na liście „przyszłości” znalazły się także[1]:
– Rozszerzona rzeczywistość, która wyprzedzi wideo jako najbardziej skuteczny sposób dostarczania reklam.
– Zakupy mobilne za jednym dotknięciem – kliknięcie w „kup teraz” zainicjuje zakup i zakończy cały proces (skrócenie ścieżki zakupowej).
– Lokalizacja stanie się kluczowym czynnikiem dostarczania personalizowanych treści.
Czy te prognozy okażą się trafne? Przekonamy się szybciej, niż przewidujemy.
[1] https://pinchforth.com/7-predictions-for-the-future-of-mobile-marketing/