Biznes

Red Bull Mobile- MVNO z charakterem

Operator Play od momentu debiutu na rynku w roku 2007 stawia na podkreślanie swojej nowoczesności i otwartości na najnowsze technologie. Wyprzedza konkurencję stawiając na docieranie do dynamicznych, rządnych nowych rozwiązań klientów. Naturalną konsekwencją tej polityki było pojawienie się Red Bull Mobile.

Napój Red Bull to kultowa marka, która w Polsce ma silny i pozytywny wizerunek.  W świadomości wielu konsumentów jest utożsamiana z innowacyjnością oraz sportem, a to głównie za sprawą F1 oraz Adama Małysza, który w swoim czasie był twarzą marki. Symbol czerwonego byka używany przez markę jest mocnym znakiem o dużej rozpoznawalności.

Założeniem utworzenia własnej sieci komórkowej była integracja użytkowników sieci mobilnej z fanami kultowego napoju energetycznego. Red Bull Mobile rozpoczął ekspansję medialną na bardzo szeroką skalę, m.in poprzez telewizję Red Bull TV, czy magazyn Red Bulletin.

Należący do Play MVNO – Red Bull Mobile od początku miał być niezależnym bytem, ściśle jednak powiązanym z operatorem, chociażby przez infrastrukturę. Celem Play, jak i samego Red Bull Mobile była synergia działań i wzajemne pozytywne oddziaływanie na siebie obu rozpoznawalnych brandów.

W momencie pojawienia się Red Bull Mobile funkcjonował nie tylko w Polsce. Sieć MVNO obecna była także w Austrii, Szwajcarii, na Węgrzech, w RPA i Belgii. Na jednym z tych rynków, austriackim, oferta cieszy się dużym powodzeniem – aż 20% sprzedaży wszystkich ofert kontraktowych największego telekomu w Austrii – A1 jest generowana właśnie przez RBM[1].

Obecnie operator nie zwalnia tempa. Wiosną tego roku ruszył z kolejną kampanią wizerunkową #takbardzomobajl. Była to pierwsza zintegrowana kampania marki realizowana przez agencję Plej, która od początku roku obsługuje całościowo markę Red Bull Mobile w zakresie komunikacji marketingowej[2]. Celem jest zacieranie granic pomiędzy tym, co offline i online.

Kampania #takbardzomobajl to pierwsze zintegrowane działanie marki realizowane przez agencję Plej, która od początku roku obsługuje całościowo markę Red Bull MOBILE w zakresie komunikacji marketingowej. Kampania rozpoczęła się 6 maja i trwała do końca czerwca 2019 roku. Funkcjonowała głownie w digitalu, współpracując z influencerami z platformy TikTok.  Offlinowo, widoczna była także w miejscach dystrybucji starterów tj. salonach sieci Play i Empikach.

Red Bull MOBILE nadal uchodzi za jeden z najbardziej charakterystycznych i rozpoznawalnych operatorów MVNO w Polsce udowadniając, że wirtualni operatorzy mają swoje stałe miejsce na rynku telekomunikacyjnym.

[1] https://www.spidersweb.pl/2011/07/po-co-sieci-play-red-bull-mobile.html

[2] https://plej.prowly.com/58416-takbardzomobajl-nowa-kampania-red-bull-mobile

Next Mobile
Posts created 32

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *