Biznes Technologia

Reklamy tekstowe to prosty sposób na połączenie firm z klientami

Reklamy tekstowe to prosty sposób na kontakt pomiędzy firmą a klientem. Wysyłane SMSy to szybki sposób na informowanie o wyprzedażach, specjalnych promocjach, czy nadchodzących wydarzeniach.

Statystyki TCPA[1]podane przez Innovista Law z kwietnia 2018r. wskazują, że aż 99% wiadomości tekstowych jest otwieranych, a 90% konsumentów czyta je w ciągu pierwszych 3 minut dostarczenia przez operatora. To ogromna przewaga, gdy porównanie zastosujemy do przeciętnego wskaźnika otwieralności wiadomości e-mail, która jest obecnie na poziomie 20%[2].

Podstawowa wiadomość zawierająca 160 znaków, może wydawać się krótka, ale jest ona jednocześnie zwięzłym i konkretnym komunikatem. W czasach, gdy jesteśmy zalewani treścią, przejrzysta i jasna treść może działać jedynie pozytywnie na konsumenta.

Oczywiście, istnieje możliwość wysyłania wiadomości MMS, dzięki której możemy uzyskać aż 1600 znaków oraz dodać multimedia, jednak w przypadku każdej wiadomości obowiązuje złota zasada – im mniej przestrzeni reklamowej tym mocniejszy przekaz.

Odpowiedzi klientów na sprzedaż, promocje i wydarzenia promowane w wiadomościach SMS są najskuteczniejsze, gdy są tzw. „impulsami ostatniej chwili”. Jeśli promocja ma rozpocząć się w piątek wieczorem, wiadomość należy wysłać w piątek po południu.

Własna sieć komórkowa pozwala na wysyłanie dedykowanych treści SMS a co ważniejsze, pozwala na budowanie lojalnej bazy klientów, którzy mogą pochwalić się przynależnością do elitarnej grupy użytkowników.  Warto przetestować tę  funkcję w Next Mobile.

[1] Telephone Consumer Protection Act

[2] https://simpletexting.com/text-message-advertising/

Next Mobile
Posts created 32

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *