Biznes

Trzy elementy budowania marki o których warto pamiętać we własnej firmie

CSR i SMART Client

Według Patricka Steinbrennera, dyrektora regionalnego ds. Marketingu firmy ZALORA, aż co czwarty Singapurczyk robi zakupy online przynajmniej raz w tygodniu, a 69% Singapurczyków sprawdza firmę zanim dokona zakupów[1]. Jakie czynniki coraz częściej decydują o podjęciu pozytywnej decyzji zakupowej?

Według Dennisa Taya, założyciela firmy Naiise, jednym z kluczowych działań, jakie powinny podjąć marki, aby zwiększyć ich atrakcyjność, jest personalizacja i znalezienie wartości, które wyróżnia firmę na tle konkurencji. Społeczna odpowiedzialność powinna być niejako „wszyta” w DNA brandu już od momentu samego jego powstania.

Marka musi być przejrzysta i pokazywać klientom odpowiedzialność za produkt, a także historię, która opowiadana w social media musi być spójna na każdym prowadzonym przez nas kanale. Klient bowiem coraz częściej gotów jest zapłacić więcej za produkt firmy, której filozofia jest mu bliższa. To ogromna zmiana, ponieważ jeszcze kilka lat temu, to cena była kluczowym czynnikiem wyboru.

“Użytkownicy nie są jednorodną grupą, posiadają różne potrzeby i preferencje. Posiadanie istotnych informacji o nich jest kluczem do pozyskania klientów, ale co ważniejsze – do ich zatrzymania„ – powiedział Steinbrenner. To stawia wiele wyzwań przed współczesnym marketingiem, ale to warta wysiłku praca. Personalizowane treści zgodne z autentyczną filozofią płynącą za marką, wymagają większego nakładu czasu, ale ostatecznie przynoszą wymierne i długofalowe korzyści.

Wykorzystanie technologii

Firma Mintigo, zajmująca się analizą trendów rynkowych, wykorzystała ostatnio swoją technologię do zbadania, co czyni amerykańskie firmy z rankingu Inc. 5000[2] tak skutecznymi.  Wyniki badań wskazały, że firmy znajdujące się na szczytowych pozycjach listy, wykazały większe wykorzystanie technologii do osiągania celów biznesowych, niż te nie uwzględnione w rankingu. Mintiago, udowodniło, że usługi takie jak Gmail, AdWords i automatyzacja marketingu mogą przyczynić się do zwiększenia produktywności firm. Technologia chmury, a także pogłębione zainteresowanie tematem mobilności podnosiły efektywność i konkurencyjność zwycięskich firm. Zdolność do wdrażania innowacji staje się kluczowym czynnikiem w czasach coraz trudniejszego docierania z naszym przekazem do Klienta.

Wykorzystanie takich narzędzi jak np. własna sieć komórkowa pozawala firmą nie tylko na osiągnięcie dodatkowych zysków, ale także zintegrowaną komunikacjęie tylko wewnątrz organizacjile i ze swoimi wiernymi Klientami. Bycie w ciągłym kontakcie i posiadanie priorytetowego dotarcia z przekazem do odbiorcy, czyni firmę z założenia uprzywilejowaną i daje jej niezwykłą przewagę nad konkurencją. Next Mobile, które wdrożyło taką ofertę na polskim rynku z pewnością pozwala na uzyskanie dodatkowego ważnego narzędzia, nie tylko sprzedażowego, ale także i wizerunkowego. Młodzi odbiorcy treści, który stają się poważną grupą konsumentów, chcą czuć się integralną częścią. Określenie SMART Consumer nie pojawiło się nagle.  Zaciera się relacja klient – firma a pojawia partner – partner, a nowe technologie zyskują na znaczeniu przy budowania takiej wspólnoty.

Influencerzy w innej odsłonie

Influencer marketing nie jest niczym nowym, ale w 2018 roku jego znaczenie ewoluowało. Następne lata zapowiadają kolejny krok ku lepszym zmianą w tej dziedzinie.  Działania marketingowe powierzane influencerom stanowią ogromne wyzwanie i mogą być zarówno sukcesem, jak i wizerunkową porażką dla firm. Kluczem do sukcesu jest tu wiarygodność i wybór odpowiedniej osoby, która w szczery i autentyczny sposób poleci nasz produkt. Liczy się jedynie zdanie prawdziwych ekspertów w danej dziedzinie, dlatego warto zainwestować budżet reklamowy w jakość, a nie ilość. Jeden doskonale znający się na swoim fachu influencer może przynieść więcej korzyści niż kilku, którzy wyjątkowo chętnie reklamują wszystkie proponowane im przez firmy produkty.

[1] https://www.marketing-interactive.com/understanding-the-smart-consumer/

[2] Coroczny ranking pięciu tysięcy najbardziej inspirujących firm wg magazynu Inc. https://www.inc.com/inc5000/index.html

Next Mobile
Posts created 32

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *