Komunikacja Technologia

Wdrożenie numeracji mobilnej w aplikacji Microsoft Teams

Pandemia koronawirusa korzystnie wpłynęła na wzrost liczby użytkowników platform komunikacyjnych. Wiele firm pracuje w systemie home office od marca 2020 roku i trudno dojrzeć na horyzoncie zmianę tego stanu rzeczy. W Polsce pierwszą pozycję wśród platform komunikacyjnych zajmuje MS Teams. Według danych Microsoft liczba użytkowników Teams wzrosła w ciągu ostatniego półrocza aż o 75 milionów, dając łączną liczbę 115 milionów [dane z października 2020 roku]. Aplikacja MS Teams pozwala pracować wygodnie i efektywnie zarówno w domu jak i w biurze. Łatwa konfiguracja, intuicyjna obsługa, możliwość przechowywania wielu plików, tworzenie zespołów i wideokonferencji to tylko kilka z zalet tej aplikacji.

NEXT Mobile dodaje do tej listy kolejne udogodnienie – możliwość wdrożenia numeracji mobilnej. Integracja MS Teams z siecią komórkową polega na przypisaniu numerów komórkowych do użytkowników MS Teams oraz do poszczególnych wydarzeń (konferencji). Wiele osób przebywających na home office boryka się z problemem słabego zasięgu internetowego. Proponowana przez NEXT Mobile usługa pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń głosowych oraz SMS, nawet gdy mamy słabe połączenie z siecią internetową lub gdy nie mamy go wcale. Jest to niezwykle przydatne w sytuacjach, gdy pomimo słabego zasięgu musimy uczestniczyć w konferencji lub omówić ważne zespołowe zadania wraz ze współpracownikami.

Następną istotną zaletą jest możliwość ograniczenia sprzętu służbowego do absolutnego minimum – laptopa służbowego. Dzięki integracji MS Teams z numerami komórkowymi, pracownik otrzyma swój indywidulany służbowy numer, poprzez który będzie mógł komunikować się z innymi współpracownikami oraz partnerami biznesowymi, utrzymując przy tym najwyższą jakość połączenia, nieodbiegającą jakością od tradycyjnej rozmowy telefonicznej. Rozmówca nie będzie w stanie rozróżnić, czy rozmawia w sposób standardowy czy też przez aplikację. Wdrożenie usługi numeracji mobilnej jest niezwykle opłacalne dla dużych firm, które musza zapewnić każdemu z pracowników telefon służbowy.

Kolejnym atutem jest fakt, że NEXT Mobile opiera się na infrastrukturze Polkomtela. Numeracja mobilna rozgłaszana jest przez telekomunikacyjnego giganta, dzięki czemu firma jest w stanie zapewnić najwyższą jakość połączeń, krótki czas ich zestawiania oraz bardzo dobry zasięg na terenie kraju. Jako jedyni w Polsce w oparciu o własną wirtualną numerację są w stanie obsłużyć ruch SMS w aplikacji Microsoft Teams. Rozwiązanie vPABX działa w oparciu o protokół SIP zgodnie z RFC 3261 i obsługuje ruch przychodzący i wychodzący numeracji klienta.

Dzięki zaawansowanej wiedzy i doświadczeniu NEXT Mobile może budować dowolne scenariusze przekierowań dla połączeń głosowych w zależności od potrzeb klienta. W oparciu o międzynarodowe kontrakty z operatorami zagranicznymi jest w stanie oferować konkurencyjne ceny terminacji połączeń międzynarodowych oraz dostarczyć numery lokalne w większości krajów na świecie.  Dział Techniczny działa w trybie 24/7 w celu zapewnienia ciągłości świadczonych przez firmę usług, dzięki czemu operator oferuje najwyższą jakość obsługi i pełne wsparcie techniczne ekspertów.

Praca zdalna może być jeszcze bardziej efektywna i wygodna. Wdrożenie usługi, która dodatkowo ułatwi przepływ informacji pozwoli firmie na lepsze wykorzystywanie dostępnych zasobów, oszczędność czasu oraz pieniędzy.

Next Mobile
Posts created 31

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *