Komunikacja

Wirtualni operatorzy wchodzą do gry

Polacy coraz śmielej żonglują ofertami operatorów sieci komórkowych i coraz częściej zmieniają, czy też przenoszą numery telefonów.

Wybór nowego operatora od lat nie stanowi już problemu dla konsumentów, którzy coraz częściej korzystają z prawa do zmiany lub przeniesienia numeru. Operatorom przysparza to wielu kłopotów, ale ta sytuacja przede wszystkim zmusza ich do zintensyfikowania działań marketingowych oraz inwestowania we własną ofertę.

Eksperci zauważają, że na rosnące zainteresowanie przenoszeniem numerów ma wpływ kilka czynników. Po pierwsze większość Polaków posiada już telefon komórkowy, a więc od kilku lat strategie sprzedażowe operatorów opierają się w głównej mierze na przejmowaniu klientów. Ponadto w ciągu ostatnich lat proces zmiany operatora stał się zdecydowanie szybszy i prostszy. Pojawiła się także silna konkurencja w postaci wirtualnych operatorów, przez co migracja numerów stała się jeszcze większa. Zmniejszone poczucie sentymentu i przywiązania do wcześniejszego operatora zwiększa konkurencyjność wśród dostawców.

Jeszcze kilka lat temu operatorzy nie ułatwiali życia nielojalnym klientom. Zdarzało się, że przeniesienie numeru trwało nawet miesiąc. Dzięki zmianom regulacji prawnych od 2009 roku usługa zmiany dostawcy jest bezpłatna, a od 2013 roku operatorzy są zobligowani, aby za każdy dzień opóźnienia w migracji wypłacić stosowne odszkodowanie.

Odsetek osób zmieniających operatora jest bardzo wysoki. Wpływ na migracje ma nie tylko abonament oferujący więcej darmowych minut, konkurencyjną stawkę, czy dodatkowe pakiety, ale także oferty szyte na miarę.

Ta zmiana optyki wśród konsumentów widoczna jest w raporcie Urzędu Komunikacji Elektronicznej za I kwartał 2019 roku.

Według danych przedstawionych w raporcie w pierwszych trzech miesiącach tego roku przeniesiono łącznie 429 326 numerów. Największą liczbę klientów stracili najwięksi gracze na rynku. Zdecydowany, bo ponad 20 000 ubytek konsumentów zanotował Play. Na drugim miejscu, ze stratą blisko 14 000 abonentów, uplasował się Orange. Wśród największych podmiotów jedynie Plus nie stracił klientów na rzecz innych sieci GSM. Warto jednak zaznaczyć, że wpływ na migracje mogły mieć promocje bożonarodzeniowe oraz oferty telefonów pod choinkę.

Premium Mobile ponownie znalazł się na szczycie w raporcie UKE. Również mali operatorzy radzili sobie zaskakująco dobrze i mogli cieszyć się z wyników osiągniętych w I kwartale 2019 roku. Warto też wrócić uwagę na firmę Next Mobile. Ten wirtualny operator zyskuje na popularności, czego dowodem są kolejne podpisane umowy i zauważalna ekspansja.

Raport dostępny pod linkiem: Raport UKE

Next Mobile
Posts created 32

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *