Komunikacja

Własna sieć telefoniczna – nowa forma wsparcia dla sektora NGO?

Pod koniec 2018 roku praktycznie nikt nie wiedział, że istnieje możliwość stworzenia własnej spersonalizowanej sieci komórkowej, która dla podmiotów z sektora NGO może być efektywnym kanałem pozyskiwania datków oraz promocji swojej działalności. Jak to możliwe?

Jeszcze do niedawna przeszkodą w stworzeniu własnej sieci komórkowej były przede wszystkim koszty. Kształtowały się na poziomie kilku milionów złotych i były skutecznym hamulcem w podjęciu decyzji o budowie własnej sieci mobilnej. Mało kto rozważał wykorzystanie własnej sieci do działań marketingowych, wizerunkowych, a co dopiero do wspierania działalności charytatywnej. Przez ostatni rok taka operacja stała się nie tylko możliwa, ale i efektywna.

Next Mobile, jeden z funkcjonujących na rynku operatorów wirtualnych (MNVO) oferuje pakiet gotowych rozwiązań zdejmujących z partnerów większość obowiązków i działań procesowych związanych z uruchomieniem sieci. Fundacja, czy organizacja może ustalić własną nazwę sieci, która wyświetli się każdemu abonentowi. Po stronie Next Mobile pozostaje: posprzedażowa obsługa abonenta, integracja techniczna, budowa indywidualnej strony internetowej, obsługa Call Center oraz obsługa płatności. Z oferty Next Mobile skorzystało już wiele firm, tworząc sieci dla swoich pracowników, fanów czy klientów. Co ciekawe na początku 2020 roku własną sieć jako pierwszy klub piłkarski w Polsce uruchomiła Pogoń Szczecin.

Jak zatem mogą na tym skorzystać fundacje i organizacje charytatywne? Drogę wyznaczyła Organizacja Viva! Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt, która skorzystała z oferty operatora Next Mobile, w wyniku czego we wrześniu 2019 roku powstała sieć komórkowa Viva! Mobile. Jednym z jej celów jest wspieranie potrzebujących zwierząt poprzez generowanie dodatkowych przychodów dla fundacji.

Pomysł jest dość nietypowy na pierwszy rzut oka, jednak kierowała nami chęć stworzenia nowej formy wspierania, gdzie abonenci Viva! Mobile za pomoc Fundacji otrzymują coś w zamian – co jest dość nietypowe dla form crowdfunding’owych – otrzymują bowiem abonament na zbliżonych warunkach, jakie oferuje aktualnie rynek telekomunikacyjny, przy czym naszym wyróżnikiem jest to, że z każdego opłaconego abonamentu przekazujemy pieniądze bezpośrednio na konto Fundacji Viva! – mówi Cezary Wyszyński, Prezes fundacji Viva.

Ta niecodzienna forma pozyskiwania funduszy dla fundacji i organizacji będzie zyskiwać na znaczeniu.

Naszym celem jest możliwość nawiązania współpracy również z innymi fundacjami w Polsce, które dzięki stworzeniu własnej sieci komórkowej miałyby takie same szanse jak Fundacja Viva! na otrzymywanie stałego wsparcia poprzez nowy kanał, jakim jest oferta smartfonowa oraz mobilna. Chcemy utorować drogę, aby każdy nasz kolejny Partner mógł rozwijać pomysł według własnych potrzeb i wizji. – mówi Rafał Kozłowski, Prezes Next Mobile.

 

Next Mobile
Posts created 32

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *